Upozornění:
Seminář je určen pedagogům, kteří pracují s žáky mladšího školního věku (6-9 let) a s předškoláky.
- Jak dětem přiblížit různé problémy, s kterými se se setkávají?
- Například ztrátu blízké osoby, vyčleňování z kolektivu nebo netoleranci.
- A jak děti konfrontovat s problémovými situacemi citlivým, neohrožujícím způsobem?
Popis
Jedná se o velice zdařilou metodiku, která vyplňuje velkou poptávku po preventivních programech pro žáky 1. stupně a předškoláky. Velmi přehledným, názorným a srozumitelným způsobem popisuje konkrétní návod postupu při práci se třídou.
- metodika se dotýká většiny důležitých témat, se kterými děti v tomto věku přicházejí do kontaktu;
- seznámíme se s metodikou práce s dětmi a žáky na 1. stupni ZŠ, která je vytvořená s cílem rozvoje sociálních, emocionálních a komunikačních dovedností dětí a žáků v rámci prevence rizikového chování;
- cílem této metodiky je rozvíjení mezilidských vztahů, posilování a budování sounáležitosti mezi dětmi, a tak vytvářet zdravé klima ve třídě. Umožňuje také žákům bezpečně projevit své názory, pocity a zážitky. S dětmi se pracuje v komunitním kruhu, kde všichni mají rovnoprávné postavení;
- jedná se o mezinárodně uznávanou metodiku, kterou český kolektiv autorek přepracoval s ohledem na podmínky české školské prevence. Jednou z českých autorek je právě i PhDr. Lenka Skácelová.
Stručný obsah
- seminář je veden formou vyprávění příběhu koček, které potkávají různá dobrodružství.
- je složen z dvanácti lekcí, které mají vždy dvě části — samostatný příběh, na který navazuje metodický postup pro pedagogy, jak mají s konkrétním tématem pracovat.
Co si ze semináře odnesete?
- seminář je zaměřen na rozvíjení a prohlubování dovedností potřebných k řešení problémů, efektivní komunikaci, vztahových dovedností, empatii, zvládání emocí, kreativního myšlení a rozhodování;
- naučíte se pracovat s vybranými lekcemi dle připraveného metodického postupu (manuálu), který nabízí jednotnou strukturu pro každou lekci – s uvedením konkrétních cílů, aktivit a pomůcek nezbytných pro další práci s dětmi;
- osvojíte si, jak používat konkrétní otázky, které jednotlivá témata dále rozvíjejí a pomáhají tak dětem se nad situací zamýšlet a řešit ji.
Jedná se o interaktivní pracovní dílnu, proto je počet účastníků omezen.