Zrušeno

BOZP pro školy a školská zařízení; pracovnělékařské služby ve školství (Olomouc)

Vzdělávací akce č. 10225

Lektor
Ing. Jan Romaněnko
Určeno pro
vedoucí pracovník
Šablony
vzdělávací program lze využít pro Šablony OP JAK
Počet vyučovacích hodin
8
Datum čtvrtek 6. 11. 2025
Čas 9.00–15.00 h prezence od 8.30 h
Místo Olomouc
Akce je zrušená, není tedy možné se přihlásit.

Oblastní unie neslyšících Olomouc z. s.

Jungmannova 972/25, 779 00 Olomouc

Přibližně 10 minut chůze od vlakového nádraží směr obchodní centrum Šantovka. Parkování v okolních ulicích je kapacitně omezené. Doporučujeme nechat si na zaparkování velkou časovou rezervu.

Uzávěrka přihlášek
30. 10. 2025
nebo do naplnění kapacity semináře
Cena za účastníka
1 750 Kč

Nejsme plátci DPH. V ceně jsou metodické materiály a coffee break.

Detail akce

Plánované školení se bohužel neuskuteční. 

Důvodem je onemocnění lektora, který musí podstoupit operaci a do konce roku nebude moci lektorovat.
Děkujeme za pochopení a lektorovi přejeme brzké uzdravení.


Určeno vedoucím pracovníkům a pracovníkům pověřeným plněním úkolů BOZP.


Připravili jsme pro vás školení, které vám pomůže zvládnout všechny povinnosti vedoucího zaměstnance v oblasti BOZP s přehledem a jistotou.

  • Jste vedoucí zaměstnanec a potřebujete být proškolen odborně způsobilou osobou v oblasti BOZP?
  • Oceníte lektora, který uvede k suchému textu legislativy i konkrétní příklady z praxe?

Poznámka:  
Vedoucím zaměstnancem je každý, kdo pobírá příplatek za vedení – ředitel, zástupce ředitele, vedoucí školní jídelny, zástupce ředitele pro ŠD, zástupce ředitele pro MŠ, školník apod.


Seminář je určen pro všechny vedoucí zaměstnance, na něž se vztahuje zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů. Podle § 101 odst. 2 ZP – „péče o bezpečnost a ochranu zdraví při práci uložená zaměstnavateli je nedílnou a rovnocennou součástí pracovních povinností vedoucích zaměstnanců na všech stupních řízení v rozsahu pracovních míst, která zastávají“. Z tohoto ustanovení vyplývá, že všichni vedoucí zaměstnanci musí být proškoleni odborně způsobilou osobou v oblasti BOZP. Vedoucím zaměstnancem je každý, kdo pobírá příplatek za vedení – ředitel, zástupce ředitele, vedoucí školní jídelny, zástupce ředitele pro ŠD, zástupce ředitele pro MŠ, školník apod.


Co vám školení přinese 

  • školení je zaměřeno na všechny zásadní legislativní změny v oblasti BOZP v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., zákoníkem práce, zákonem č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) a zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví; 

  • především je ale zaměřen na všechny zásadní legislativní změny v oblasti pracovnělékařských služeb v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., zákoníkem práce, novelou zákona č. 373/2011 Sb. s účinností 1.6.2025, vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví;

  • dále bude zaměřen vyhlášky č. 160/2024 Sb. vztahujících se na hygienické požadavky ve školách a stavební vyhlášky č. 146/2024 Sb., které nabyly účinnosti 1.7.2024;

  • účastníci budou informováni o změnách právních předpisů od 1. 9. 2025, zejména novelou vyhlášky č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů;

  • výklad zákonných ustanovení v oblasti BOZP bude dokládán praktickými příklady z praxe a řešením konkrétních situací.


Stručný obsah školení

  • dokumentace BOZP, vybrané § ZP týkající se BOZP, pracovní řád, kontrolní orgány;
  • zákony, nařízení vlády, směrnice, vyhlášky a metodické pokyny, které souvisí s bezpečností a ochranou zdraví při práci zaměstnanců a bezpečností a ochranou zdraví žáků, dětí a studentů;
  • praktické příklady;
  • ověření znalostí testem, na jehož základě bude vydáno osvědčení pro BOZP.

Právní předpisy

  • Listina základních práv a svobod;
  • Zákon č. 262/2006 Sb. zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), ve znění pozdějších předpisů - §§ 2, 4, 5, 6 a 9;
  • Zákon č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších předpisů;
  • Nařízení vlády č. 361/2007 Sb. – kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů;
  • Nařízení vlády č. 201/2010 Sb. o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu, ve znění pozdějších předpisů;
  • Vyhláška č. 64/2005 Sb. o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů;
  • § 37 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 432/2003 Sb., kterou se stanoví podmínky pro zařazování prací do kategorií …, ve znění pozdějších předpisů;
  • Vyhláška č. 48/1982 Sb., kterou se stanoví základní požadavky k zajištění bezpečnosti práce a technických zařízení, ve znění pozdějších předpisů;
  • Nařízení vlády č. 101/2005 Sb., o podrobnějších požadavcích na pracoviště a pracovní prostředí;
  • ·Nařízení vlády č. 378/2001 Sb., kterým se stanoví bližší požadavky na bezpečný provoz a používání strojů, technických zařízení, přístrojů a nářadí;
  • ZP § 104, nařízení vlády č. 390/2001 Sb. – poskytování, používání, údržba a čistění OOPP;
  • Zákon č. 250/2021 Sb., o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení a o změně souvisejících zákonů;
  • Vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů;
  • Vyhláška č. 160/2024 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých a dětských skupin;
  • Nařízení vlády č. 362/2005 Sb. o bližších požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na pracovištích s nebezpečím pádu z výšky nebo do hloubky;
  • ZP § 238 – 247, vyhláška č. 180/2015 Sb. – zakázané práce zaměstnankyním, těhotným ženám, mladistvým;
  • Posuzování zdravotní způsobilosti – § 103, odst. 1 písm. d) ZP, zákon č. 258/2000 Sb., ILO 161, zákon č. 373/2011 Sb. o specifických zdravotních službách a vyhláška č. 79/2013 Sb. o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, (vyhláška o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče);
  • Traumatologický plán, nástěnné lékárničky a brašny první pomoci – jejich vybavení a kontrola;
  • Metodický pokyn MŠMT k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních;
  • Vyhláška č. 263/2007 Sb., kterou se stanoví pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení zřízených Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí;
  • Zákon č. 361/2000 Sb., o povozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů – vybrané §§;
  • Zákon č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek;
  • Dokumentace BOZP.

 

Lektor

Ing. Jan Romaněnko

  • OZO v prevenci rizik BEPR/020/PREV/2023;
  • byl členem skupiny expertů BOZP při ČMKOS a členem Stálého výboru Rady vlády BOZP;
  • autor publikací „BOZP při práci ve školské praxi“ a „Legislativa BOZP ve školství“ a „BOZP a PO v příkladech školské praxe“ a „Bezpečnost a ochrana zdraví ve školské praxi – Sportovně-turistické akce a tělesná výchova“.
Akce je zrušená, není tedy možné se přihlásit.
Vytisknout pozvánku
Datum čtvrtek 6. 11. 2025
Čas 9.00–15.00 h prezence od 8.30 h
Místo Olomouc
Akce je zrušená, není tedy možné se přihlásit.

Oblastní unie neslyšících Olomouc z. s.

Jungmannova 972/25, 779 00 Olomouc

Přibližně 10 minut chůze od vlakového nádraží směr obchodní centrum Šantovka. Parkování v okolních ulicích je kapacitně omezené. Doporučujeme nechat si na zaparkování velkou časovou rezervu.

Uzávěrka přihlášek
30. 10. 2025
nebo do naplnění kapacity semináře
Cena za účastníka
1 750 Kč

Nejsme plátci DPH. V ceně jsou metodické materiály a coffee break.

Zajímá vás, jaké akce právě připravujeme?

Podívejte se na naši aktuální nabídku.

Všechny akce

Dlouhodobá praxe

27 let zkušeností a praxe v oboru. Přes 2 700 realizovaných seminářů.

Nabídka a akreditace

500 akreditovaných vzdělávacích programů.

Kvalitní lektoři

Spolupracujeme s osvědčenými lektory z praxe.

Více o nás

Nenechte si ujít žádný kurz ani důležité novinky

Přihlašte se k našemu newsletteru a my vám budeme zasílat nejnovější vzdělávací akce a novinky.

Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.